ЗДО №2, Солотвино
Закарпатська область, Тячівський район

Звіт  за результатами дослідження психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання

Звіт

 за результатами

дослідження психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання

        З 15.03.2021р. по 15.04.2021 у Солотвинському ЗДО ясла-сад №2

 було проведено психодіагностичне обстеження старших дошкільників практичним психологом Чубан О. М. з метою вивчення їх готовності до школи.

 

      Мета діагностування: дослідити рівень психологічної готовності дошкільників до навчання, сприяти розвитку довільності психічних процесів, формуванню позитивної шкільної мотивації.

 

      Цільова група: діагностика проводилась з дітьми старших груп в кількості 8 дітей.

 

      Опис методик: для вивчення готовності дошкільників до шкільного навчання використовувалась експрес – діагностика, яка складається з двох частин:

  1. Вступна бесіда, яка складається з 15 питань.
  2. Психологічні тести готовності дитини до навчання у школі:

 

  • Тест словникового запасу;
  • Тест фонематичного слуху;
  • Тест короткочасної пам’яті;
  • Тест копіювання безглуздих складів;
  • Тест на здатність до найпростіших умовиводів;
  • Тест на вивчення рівня розумової активності.

 

Індивідуальні карти експрес - діагностики та загальні відомості про результати діагностики додаються до звіту.

 

 

      В результаті вивчення психологічної готовності дошкільників ЗДО до шкільного навчання ми отримали наступні результати, які представлені у таблиці.

      

Показники рівня готовності дошкільників до шкільного навчання:

 

Таб.1.

Група

Високий рівень

Середній рівень

Низький рівень

Старша група

(8)

 

-

 

16

 

-

 

Показники загального рівня готовності дошкільників до шкільного навчання:

Таб.2.

Загальна кількість вихованців

 

Високий рівень

 

Середній рівень

 

Низький рівень

16

-

16

-

 

    За допомогою спостереження та тестування було проведено комплексне обстеження дітей старшого дошкільного віку та було виявлено, що більшість дітей є  з середнім рівнем -

16 дітей і не підготовлені до шкільного навчання немає.

 

    Висновки:

   Враховуючи отримані данні, можна зробити висновок про необхідність:

  • Широкої просвітницької та консультаційної роботи з батьками та вихователями щодо саме психологічної готовності дитини.
  • Консультаційної роботи з педагогами щодо застосування у навчальному процесі вправ для розвитку пізнавальної, комунікативної, довільної сфер з метою сприяння розвиненню у дітей психічних функцій, необхідних для успішного навчання.

Задля отримання позитивного результату у розвитку психологічної готовності дітей 6-го року життя до школи необхідна співпраця психолога, батьків, вихователя та дітей.

    Рекомендації адміністрації:

  1. Сприяти організації консультаційної та просвітницької роботи за даною темою.
  2. Контролювати виконання педагогами рекомендацій, наданих психологом.

   Рекомендації психологу:

  1. Організувати консультативні заняття з батьками, діти яких виявили низький показник за рівнем навчальної мотивації.
  2. Організувати консультативні заняття з педагогами щодо застосування вправ для розвитку психічної сфери дитини.
  3. Підготувати матеріал для проведення консультацій з батьками та педагогами.

Рекомендації вихователям:

  1. Розвивати зв’язне мовлення переказом картинок, казок, складанням розповідей за малюнками.
  2. Розвивати комунікативні навички в іграх «Казка по колу», «Веселий потяг», «Збери картинку з друзями».
  3. Вивчати послідовності  у висловлення  думок, вміння бачити спільні ознаки, класифікувати предмети та робити умовиводи.

 

 

 

Практичний психолог                                                                                                  Чубан Олена Миколаївна

Логін: *

Пароль: *