Звіт за результатами дослідження психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання
Звіт
за результатами
дослідження психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання
З 15.03.2021р. по 15.04.2021 у Солотвинському ЗДО ясла-сад №2
було проведено психодіагностичне обстеження старших дошкільників практичним психологом Чубан О. М. з метою вивчення їх готовності до школи.
Мета діагностування: дослідити рівень психологічної готовності дошкільників до навчання, сприяти розвитку довільності психічних процесів, формуванню позитивної шкільної мотивації.
Цільова група: діагностика проводилась з дітьми старших груп в кількості 8 дітей.
Опис методик: для вивчення готовності дошкільників до шкільного навчання використовувалась експрес – діагностика, яка складається з двох частин:
- Вступна бесіда, яка складається з 15 питань.
- Психологічні тести готовності дитини до навчання у школі:
- Тест словникового запасу;
- Тест фонематичного слуху;
- Тест короткочасної пам’яті;
- Тест копіювання безглуздих складів;
- Тест на здатність до найпростіших умовиводів;
- Тест на вивчення рівня розумової активності.
Індивідуальні карти експрес - діагностики та загальні відомості про результати діагностики додаються до звіту.
В результаті вивчення психологічної готовності дошкільників ЗДО до шкільного навчання ми отримали наступні результати, які представлені у таблиці.
Показники рівня готовності дошкільників до шкільного навчання:
Таб.1.
Група |
Високий рівень |
Середній рівень |
Низький рівень |
Старша група (8) |
- |
16 |
- |
Показники загального рівня готовності дошкільників до шкільного навчання:
Таб.2.
Загальна кількість вихованців |
Високий рівень |
Середній рівень |
Низький рівень |
16 |
- |
16 |
- |
За допомогою спостереження та тестування було проведено комплексне обстеження дітей старшого дошкільного віку та було виявлено, що більшість дітей є з середнім рівнем -
16 дітей і не підготовлені до шкільного навчання немає.
Висновки:
Враховуючи отримані данні, можна зробити висновок про необхідність:
- Широкої просвітницької та консультаційної роботи з батьками та вихователями щодо саме психологічної готовності дитини.
- Консультаційної роботи з педагогами щодо застосування у навчальному процесі вправ для розвитку пізнавальної, комунікативної, довільної сфер з метою сприяння розвиненню у дітей психічних функцій, необхідних для успішного навчання.
Задля отримання позитивного результату у розвитку психологічної готовності дітей 6-го року життя до школи необхідна співпраця психолога, батьків, вихователя та дітей.
Рекомендації адміністрації:
- Сприяти організації консультаційної та просвітницької роботи за даною темою.
- Контролювати виконання педагогами рекомендацій, наданих психологом.
Рекомендації психологу:
- Організувати консультативні заняття з батьками, діти яких виявили низький показник за рівнем навчальної мотивації.
- Організувати консультативні заняття з педагогами щодо застосування вправ для розвитку психічної сфери дитини.
- Підготувати матеріал для проведення консультацій з батьками та педагогами.
Рекомендації вихователям:
- Розвивати зв’язне мовлення переказом картинок, казок, складанням розповідей за малюнками.
- Розвивати комунікативні навички в іграх «Казка по колу», «Веселий потяг», «Збери картинку з друзями».
- Вивчати послідовності у висловлення думок, вміння бачити спільні ознаки, класифікувати предмети та робити умовиводи.
Практичний психолог Чубан Олена Миколаївна