ЗДО №2, Солотвино

Звіт  за результатами дослідження психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання

Звіт

 за результатами

дослідження психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання

        З 15.03.2021р. по 15.04.2021 у Солотвинському ЗДО ясла-сад №2

 було проведено психодіагностичне обстеження старших дошкільників практичним психологом Чубан О. М. з метою вивчення їх готовності до школи.

 

      Мета діагностування: дослідити рівень психологічної готовності дошкільників до навчання, сприяти розвитку довільності психічних процесів, формуванню позитивної шкільної мотивації.

 

      Цільова група: діагностика проводилась з дітьми старших груп в кількості 8 дітей.

 

      Опис методик: для вивчення готовності дошкільників до шкільного навчання використовувалась експрес – діагностика, яка складається з двох частин:

  1. Вступна бесіда, яка складається з 15 питань.
  2. Психологічні тести готовності дитини до навчання у школі:

 

  • Тест словникового запасу;
  • Тест фонематичного слуху;
  • Тест короткочасної пам’яті;
  • Тест копіювання безглуздих складів;
  • Тест на здатність до найпростіших умовиводів;
  • Тест на вивчення рівня розумової активності.

 

Індивідуальні карти експрес - діагностики та загальні відомості про результати діагностики додаються до звіту.

 

 

      В результаті вивчення психологічної готовності дошкільників ЗДО до шкільного навчання ми отримали наступні результати, які представлені у таблиці.

      

Показники рівня готовності дошкільників до шкільного навчання:

 

Таб.1.

Група

Високий рівень

Середній рівень

Низький рівень

Старша група

(8)

 

-

 

16

 

-

 

Показники загального рівня готовності дошкільників до шкільного навчання:

Таб.2.

Загальна кількість вихованців

 

Високий рівень

 

Середній рівень

 

Низький рівень

16

-

16

-

 

    За допомогою спостереження та тестування було проведено комплексне обстеження дітей старшого дошкільного віку та було виявлено, що більшість дітей є  з середнім рівнем -

16 дітей і не підготовлені до шкільного навчання немає.

 

    Висновки:

   Враховуючи отримані данні, можна зробити висновок про необхідність:

  • Широкої просвітницької та консультаційної роботи з батьками та вихователями щодо саме психологічної готовності дитини.
  • Консультаційної роботи з педагогами щодо застосування у навчальному процесі вправ для розвитку пізнавальної, комунікативної, довільної сфер з метою сприяння розвиненню у дітей психічних функцій, необхідних для успішного навчання.

Задля отримання позитивного результату у розвитку психологічної готовності дітей 6-го року життя до школи необхідна співпраця психолога, батьків, вихователя та дітей.

    Рекомендації адміністрації:

  1. Сприяти організації консультаційної та просвітницької роботи за даною темою.
  2. Контролювати виконання педагогами рекомендацій, наданих психологом.

   Рекомендації психологу:

  1. Організувати консультативні заняття з батьками, діти яких виявили низький показник за рівнем навчальної мотивації.
  2. Організувати консультативні заняття з педагогами щодо застосування вправ для розвитку психічної сфери дитини.
  3. Підготувати матеріал для проведення консультацій з батьками та педагогами.

Рекомендації вихователям:

  1. Розвивати зв’язне мовлення переказом картинок, казок, складанням розповідей за малюнками.
  2. Розвивати комунікативні навички в іграх «Казка по колу», «Веселий потяг», «Збери картинку з друзями».
  3. Вивчати послідовності  у висловлення  думок, вміння бачити спільні ознаки, класифікувати предмети та робити умовиводи.

 

 

 

Практичний психолог                                                                                                  Чубан Олена Миколаївна

Логін: *

Пароль: *